De dertien finalisten voor de verkiezing 'Vriendenkring Hertog Jan-Café van het Jaar 2010' zijn bekend. Het gaat daarbij om cafés die zich onderscheiden op het gebied van passie voor gastheerschap, een perfecte ambiance en een perfect getapt glas Hertog Jan.
De dertien finalisten zijn gekozen door gasten van de horecazaken die via internet en sms konden stemmen. Ook zijn de deelnemende cafés door een mystery guest bezocht.
Finalisten
De dertien finalisten zijn:
* Herberg de Pintelier uit Voerendaal;
* Momfer de Mol uit ’s-Gravenhage (winnaar 2009);
* Café de Groote Slock uit Amersfoort;
* Merz 2 uit Spijkenisse;
* Café de Klokkenluider uit Venray;
* Eetcafé Roots uit Vlissingen;
* Café ’t Stulpke uit Uden;
* Beekman & Beekman uit Deurne;
* Café The Bottom of the Sea uit Emmeloord;
* De Lachende Vis uit Empel (publiekswinnaar 2009);
* Grand Café de Dikke van Dale uit Leeuwarden;
* De Heeren op de Brink uit Deventer;
* Café Gouden Carolus uit Hilvarenbeek.
Absolute top
Hertog Jan brouwmeester Gerard van den Broek: "In 2006 heeft Hertog Jan de Vriendenkring opgericht om onze passie voor goed gastheerschap en een perfect getapt glas Hertog Jan in een perfecte ambiance te delen met horecaondernemers die dat ook als hoogste goed beschouwen. Alleen cafés die aan de strenge selectiecriteria voldoen kunnen lid worden van de Vriendenkring."
De finalisten zijn volgens Van den Broek dan ook de absolute top onder de Hertog Jan-cafés.
De winnaar
De winnaar van de titel mag zich een jaar lang 'Vriendenkring Hertog Jan-Café van het Jaar' noemen en wordt uitgenodigd om samen met Van den Broek een dag op de Hertog Jan-brouwerij te beleven.
Bekendmaking
De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de Vriendenkring Hertog Jan-dag op dinsdag 13 april in de Efteling. Het thema van deze dag, bestemd voor alle horecaondernemers die lid zijn van de Vriendenkring, is vernieuwing in de horeca waarbij creativiteit een belangrijke rol speelt.
Dagvoorzitter is dan Hans Böhm (afbeelding), die bekend is van de televisie en als de stem achter de Hertog Jan-commercials.
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree.

