Branchenieuws

Golden Tulip betreedt 'extended stay'

Als antwoord op de vraag naar 'extended stay' hotels, lanceert Golden Tulip Hospitality Group het nieuwe 'extended stay' merk: Tulip Residences.

Golden Tulip constateert een groeiende behoefte van de zakelijke reiziger om langer in een stad te verblijven en de daaruit voortvloeiende vraag naar hotels met de voorzieningen van 'extended stay'. De nieuwe Tulip-Residences zijn tevens voor leisure reizigers een ideaal alternatief.

Situering
De Tulip Residences zullen gesitueerd zijn in grote steden, luchthavens en commerciële centra. Het interieur is gebaseerd op viersterrenfunctionaliteit en gezelligheid, uitgebalanceerd met elementen van luxe en elegantie. Gemeubileerde studio's en 1-slaapkamer suites zijn uitgerust met high-definition televisies, gratis Wi-Fi verbinding, 'en suite' badkamers en een compleet ingerichte keuken.

Tulip Residences zijn voorzien van een bar en bieden een keuze aan maaltijden. Ook bevatten ze een kiosk waar de gast een gevarieerd aanbod vindt van dranken zoals bier, wijn en frisdrank. Tevens zullen er magnetronmaaltijden beschikbaar zijn.

Antwoord
Hans Kennedie, president en CEO van Golden Tulip Hospitality Group: "Ik ben trots om ons nieuwe merk Tulip Residences op de markt te introduceren. Dit innovatieve nieuwe concept is ons antwoord op de behoefte van een ieder die voor een langere periode op bestemming blijft."

Locaties
Tulip Residences gaat zich eerst richten op de Benelux, Scandinavië en Centraal Europa (duitstalige landen). Steden zoals Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Berlijn, Hamburg, Keulen, Frankfurt, München, Zürich en Genève zijn zeer geschikt voor Tulip Residences. Ook is Golden Tulip geïnteresseerd in een diversiteit aan locaties en gebouwen. De uitbreiding wordt gefinancierd door een 'acquisitie, sales en lease back' programma met bestaande en nieuwe 'equity partners'. "Binnen de komende vier tot vijf jaar verwachten wij veertig Tulip Residences te kunnen toevoegen aan onze portfolio."