Branchenieuws

By the Grape wint Wijn Marketing Award

By The Grape heeft de Productschap Wijn Marketing Award 2010 gewonnen in de categorie 'Niet Wijnimporteur'.

Dit werd maandag 27 september bekendgemaakt tijdens het jaarlijkse vaksymposium Wijn & Marketing in Den Haag. De jury koos voor By the Grape vanwege 'de succesvolle geïntegreerde toepassing van sociale media in het communicatieplatform'.

Kennisverhoging
In het juryrapport wordt het volgende vermeld: "Het succesvolle geïntegreerde communicatieplatform op wijngebied levert een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de branche door het verhogen van kennis, het versterken van betrokkenheid van consumenten en het ontwikkelen van de relatie tussen consumenten en wijnmerken."

"Het innovatieve en geïntegreerde gebruik van nieuwe en bestaande media, wijnportal, winkel, tijdschrift, proeflokaal, en de vele activiteiten daaromheen, vormt daartoe een effectief instrument."

Opsteker
Derrick Neleman, initiatiefnemer van By the Grape: "We zijn ontzettend blij en zeer vereerd met de award. Het is een mooie opsteker voor By the Grape als initiatief, maar ook voor het marketingbureau voor winebranding, Derrick By the Grape, dat ik onlangs heb gelanceerd."

Marktbenaderingen
"In de wijnbranche liggen er op het gebied van marketing nog vele uitdagingen. Verfrissende nieuwe marktbenaderingen zorgen ervoor dat het 'stoffige' imago van wijn wordt afgeschud. Ook al had ik de award niet gewonnen, ik vind het een fantastisch initiatief van het Productschap Wijn om ondernemers binnen de wijnbranche op deze manier aan te moedigen om wijn op een creatieve en innovatieve manier onder de aandacht te brengen."

By the Grape
Op wijnportal Bythegrape.com verschijnen dagelijks nieuwe columns, reviews, wijnnieuwtjes, recepten, aanbevelingen, filmpjes, enzovoort. Het is een ontmoetingsplek voor wijnliefhebbers.

Zij krijgen er vanuit verschillende invalshoeken informatie over wijn en lifestyle.

Sommeliers
Bovendien biedt By the Grape een podium aan sommeliers, wijnverkopers, wijncursisten en andere liefhebbers van wijn of lekker eten. Zij kunnen zich aanmelden als BTG Angel en columns op de site publiceren.

Zij krijgen op die manier meer ruimte om hun mening over wijn te delen dan via andere online media.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.