Ervaringsdeskundigen houden maandag 11 oktober drie gratis workshops over sociale media en de horeca. Op het zogeheten Social Media & Hospitality Event staat 'trendslation' centraal. "Het thema sociale media leeft binnen de horeca, maar de meningen verschillen sterk", aldus een woordvoerder.
"Over één ding is iedereen het eens: de wijze waarop mensen (dus ook gasten) met elkaar communiceren is de afgelopen jaren sterk veranderd. En zo zijn er nog veel meer sociale en technologische trends die invloed hebben op de wijze waarop wij invulling geven aan hospitality."
"Tijd om deze trends te (her)kennen en te vertalen naar onze eigen branche. Dat heet trendslation."
Het event
Daarom hebben Rob van den Borne, Cor Hospes, Ronald van den Hoff en Alex Matatula de organisatie op zich genomen van het Social Media & Hospitality Event. Van den Hoff neemt de opening van het event voor zijn rekening met een toelichting op het businessmodel van Seats2meet.com.
Consumententrends
Vervolgens neemt Hospes, marketingadviseur/-auteur en oprichter van het Communicatie Collectief Tsjee, de deelnemers mee in de online wereld en vertelt hij op welke wijze je via social media kunt inspelen op actuele communicatie- en consumententrends.
Workshops
Daarna worden drie workshops gegeven door Jeroen van der Schenk (ondernemer en E-commerce Man van het Jaar 2009), Rob van den Borne (eigenaar van het Social Media Buro) en Alex Matatula (oprichter van NoLinea Marketing).
De eerste workshop door Van der Schenk heet 'Internet & mijn bedrijfsimago'. De tweede workshop 'Aan de slag met Twitter' wordt gegeven door Van den Borne. Workshop nummer drie van Matatula heet 'Social Media Strategie'.
Geïnteresseerden kunnen zich voor twee van de drie gratis workshops opgeven.
Goed doel
De deelnemers wordt gevraagd om na afloop hetgeen zij de bijeenkomst waard vonden, te doneren aan een goed doel. Het geheel vindt plaats van 13.00 uur tot 17.30 uur bij Seats2Meet in Utrecht.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree

