Bierbrouwer Grolsch introduceert wereldwijd nieuwe horecaglazen. De namen hiervan zijn Soul, Funk, Pop, Jazz, Blues, Classic en Rock. Met deze nieuwe Music Glass Line wil de brouwer de jarenlange relatie tussen Grolsch en livemuziek beklinken.
De komende weken zal de bierbrouwer haar nieuwe glaslijn introduceren bij horecagelegenheden. "Na de introductie van het onderscheidende flesje van 33 centiliter en de groene beugelfles is het nu de beurt aan het glaswerk", aldus een woordvoerder.
"Bij het genieten van bier speelt immers niet alleen het proeven een rol, ook zien en voelen zijn van cruciaal belang."
Afgeplat
De glazen van de Music Glass Line zijn in lijn gebracht met de Grolsch-flessen. Ze zijn herkenbaar aan de afgeplatte zijden met daarin het Grolsch-logo. "De glazen hebben een robuuste uitstraling, staan stevig op tafel en gaan lang mee."
De nieuwe glazen zijn getest in diverse horecagelegenheden. "De ervaringen zijn zeer positief. De glazen liggen dankzij het doordachte ontwerp en de robuuste kwaliteit goed in de hand en zijn hierdoor minder gevoelig voor breuk."
Daarnaast zorgen microscopische gaatjes in de bodem van de glazen voor 'extra leven in het bier'. Deze gaatjes, ook wel mousseerpunten genoemd, verhogen de snelheid waarmee het koolzuur vrijkomt. "Het resultaat is een sprankelend bier met een mooie schuimkraag."
Maten
Binnen de nieuwe glaslijn zijn de volgende glazen beschikbaar: Soul (20 cl), Funk (25 cl), Pop (30 cl), Jazz (40 cl), Blues (50 cl), Classic (25 cl kelk) en Rock (25 cl stapelbaar).
Herkenbaar
Stefan Rebergen, directeur Horeca: "Grolsch is een merk met een unieke, eigen smaak en een passie voor kwaliteit. Onderzoek wijst uit dat mensen het prettig vinden om goed getapt bier te drinken uit een glas dat past bij hun favoriete merk. De glazen van de Music Glass Line zijn net zo herkenbaar als ons icoon de beugel."
"Daarnaast vinden we het belangrijk om samen met onze horecaklanten invulling te geven aan een eigen kijk op bier. Deze glazen zullen voor de ondernemer een extra impuls geven aan de omzet. Het is een onderscheidende glaslijn, die zorgt voor méér bierbeleving."
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine.

