Branchenieuws

Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik

Omdat Grolsch vindt dat volwassenen goed geïnformeerd hun eigen keuzes moeten kunnen maken als het gaat om alcoholgebruik, introduceert de brouwer de Nederlandstalige versie van Talkingalcohol.com. Deze bevat uitgebreide informatie over alcohol.


Op de website staat informatie zoals de manier waarop bier wordt gemaakt tot de gevolgen van een kater en de effecten van alcohol op de verschillende organen in het menselijk lichaam.

Uniek is dat de website consumenten ook voorziet van het alcoholpercentage, de ingrediënten en het calorieënaantal van verschillende Grolsch-bieren.

Verpakkingen
Grolsch nodigt consumenten via haar verpakkingen uit om de website te bezoeken. In oktober zijn alle verpakkingen voorzien van een logo met het webadres, gecombineerd met een 16+-leeftijdsaanduiding.

Weloverwogen
Rob Snel, managing director: "De website is één van de initiatieven van Grolsch om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren. Onze moedermaatschappij SABMiller ontwikkelde de site. Met de Nederlandse versie is de website nu ook voor de Nederlandse consument eenvoudig toegankelijk."

Bron: ANP Pers Support.


Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree
.