Met een grootscheepse campagne heeft bierbrouwer Bavaria gisteren zijn nieuwe uitstraling gelanceerd.
Om consumenten ervan op de hoogte te brengen trokken achthonderd werknemers van Bavaria het land in om bij consumenten het bier dat zij in huis hadden om te ruilen voor kratten Bavaria nieuwe stijl. In totaal zijn naar schatting vijftigduizend kratten omgeruild.
Alle producten
Bavaria voert de nieuwe uitstraling in één keer door op alle producten. Niet alleen de krat, het blik en de vaatjes, maar ook de tap, glazen, uithangborden en alle andere materialen in de horeca.
Binnen anderhalf jaar zijn de vernieuwde producten ook verkrijgbaar in de andere 129 landen waar de brouwer actief is.
Kompas
Onderdeel van het nieuwe uiterlijk van Bavaria is een icoon in de vorm van een kompas dat wijst naar het Zuiden. Dit kompas staat symbool voor de zelfstandigheid en de eigen koers van het familiebedrijf.
Ook is de drie-eenheid van de gebroeders Swinkels waarvan de huidige eigenaren nog afstammen, als basis gebruikt voor de hele vormgeving van Bavaria. In de vormtaal van het nieuwe uiterlijk speelt daarom een driehoek met ronde zijkanten een belangrijke rol.
Blauw
In de toekomst is deze vorm te vinden op de fles en vele andere materialen. De kleur blauw, die sinds 1972 op de Bavaria-kratten te vinden is, is onderdeel van de gedaanteverandering van het merk.
Bron: FoodHolland.
Meld u ook eens aan voor onze nieuwsbrief.

