Heineken wil appelcider als tweede grote pijler. De brouwer zag de autonomie bierverkoop in Europa al tijden dalen en ging daarom op zoek naar een product dat vrouwen aan zou spreken. Een drankje dat minder bitter is dan bier, minder calorieën bevat en niet te veel koolzuur bevat.
Dat werd Jillz, een bubbelend ciderdrankje voor vrouwen. Met de koop van van het Britse Scottish&Newcastle kreeg Heineken Strongbow in de schoot geworpen, de 'mannelijke' variant van appelcider.
Nieuwe categorie
Zowel Heineken-directeur voor Nederland Philip de Ridder als Didier Debrosse, de Europese topman, zijn van mening dat het bouwen aan deze nieuwe categorie niet vanzelf gaat. Enerzijds moet er een nieuw merk geïntroduceerd worden, binnen een nieuwe categorie.
Anderzijds moet er achter de schermen een inhaalslag worden gemaakt qua kennis van cider. Volgens De Ridder moeten er ook meer vrouwen in het management komen, nu vrouwen een groeimarkt zijn voor de brouwer.
Bron: LevensmiddelenKrant .
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine.

