Hertog Jan is winnaar van de Merk van het jaar-award van de FNLI in de categorie bier. De Federatie Nederlandse Levens Middelen Industrie maakte dat bekend tijdens haar jaarbijeenkomst vorige week in Maarssen.
De Merk van het jaar-award is een beloning voor merken met de sterkste merkkwaliteit en –vitaliteit in zeven categorieën. In de categorie bier liet Hertog Jan Grolsch en Heineken, respectievelijk tweede en derde, achter zich. Ook Bavaria en Amstel deden mee aan de verkiezing.
Anouk Baltus, brandmanager Hertog Jan, is uiteraard zeer verguld met de erkenning. "Deze onderscheiding bevestigt de kracht van het merk Hertog Jan. Hertog Jan blijft als premium pils jaar na jaar marktaandeel winnen in een volwassen markt. Zelfs in een tijd waarin consumenten goed op hun uitgaven letten, bezuinigt men niet op het genot van een goed glas Hertog Jan. Het is ook een bekroning voor de consistente wijze waarop we de afgelopen jaren het merk Hertog Jan in de markt hebben gezet; inclusief onze ambachtelijke brouwerij in Arcen die een centrale rol speelt binnen onze marketing activiteiten. Jaarlijks komen ruim 40.000 bezoekers er zelf ervaren dat wat ze in onze reclamecampagnes zien ook eenvoudigweg de werkelijkheid is. We danken deze award aan de mensen die zowel in de brouwerij als op kantoor al hun energie en passie in Hertog Jan steken."
Voor alle winnaars van de Merk van het jaar-awards zie www.merkvanhetjaar2009.nl.

