De 21ste editie van Horeca Expo van 22 tot en met 26 november in het Belgische Gent was volgens de organisatie een groot succes.
In totaal brachten 53.146 professionals een bezoek aan de meer dan 600 exposanten.
"Dankzij de grote inspanningen van zowel exposanten als de organisatie, kunnen we besluiten dat ondanks de crisis, deze editie een groot succes was", aldus de organisatie. "Ook feedback van de exposanten toont aan dat zij zeer lovend zijn over de hoge kwaliteit van de bezoekers dit jaar."
Ook toont het grote aantal bezoekers volgens de organisatie aan dat Horeca Expo hét trefpunt is van de Belgische horeca waar veel zaken worden gedaan.
Wedstrijden
Het uitgebreide randprogramma met verschillende wedstrijden en demonstraties werd druk bijgewoond. Een overzicht van alle winnaars:
* Peter Goossens werd bekroond tot ‘Culinaire Persoonlijkheid van de Belgische Gastronomie’.
* De prijs voor ‘Het lekkerste broodje Bistro’ ging naar Didier Van Autrève met 'The Red Duck of Asia' van Chandi's uit Dendermonde.
* 'Het lekkerste broodje Snack’ werd gewonnen door Fried'l Zoete met 'Galpo broodje' van 't Hooghuys uit Zottegem.
* Ludovic Vanackere en Rodrigue Stroot van l'École hôtelière de Namur wonnen de kookwedstrijd ‘Jong Talent Disciples d’Auguste Escoffier Benelux’.
* Tim Boury van restaurant Belga Queen in Gent mocht de ‘Vis van het Jaar’-trofee in ontvangst nemen.
* Het restaurant Den Haze uit Wingene krijgt 1 jaar lang gratis witblauw rundvlees, ter waarde van 15.000 euro. De winnaar voor Wallonië werd restaurant Sel et Poivre uit Eupen.
* 9 studenten van de Katholieke Hogeschool Zuid-West-Vlaanderen uit de richting Bachelor in de orthopedagogie kregen de ‘Horeca vorming Vlaanderen Prijs’.
* Leen Bresseleers werd uitgeroepen tot ‘Beste Belgische Grootkeukenkok 2009 – 2010’.
* Ponzo Giovani van pizzeria Chez Giova uit Battice, Luik, mag zich ‘De Beste Pizzaoilo van het land 2010’ noemen.
Horeca Expo 2010
De volgende editie van Horeca Expo, van zondag 21 tot en met donderdag 25 november 2010, krijgt een make-over. Na 21 edities als algemene, multisectoriële beurs voor de horeca- en cateringsector, kiest de organisatie voor een vernieuwde, gesegmenteerde aanpak.
Kwaliteit, innovatie en authenticiteit worden meer dan ooit dé pijlers. Ook wordt de top binnen elk segment in de spotlights gezet.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

