Branchenieuws

Horeca focust op verantwoord alcohol schenken

In de Brabantse horeca worden donderdag 11 november de eerste muurschildjes opgehangen die de campagnes 'Geen 16? Geen druppel!' en 'Laat je niet flessen' ondersteunen. Tevens is vanaf heden de nieuwe e-learningmoduele 'Verantwoord Alcohol Schenken' beschikbaar.


Dat meldt Koninklijke Horeca Nederland (KHN) die de campagnes ondersteunt. Zo'n muurschild is ontwikkeld om horecaondernemers een middel te geven dat aangeeft dat ze de doelstellingen van de projecten ondersteunen. Het gaat hierbij dus zowel om 'Geen 16, geen druppel' als 'Wij schenken niet door aan dronken gasten'.

Daarnaast spreekt de horeca met dit schild de intentie uit om zich in te zetten voor het verbeteren van de nalevingcijfers van de wettelijke leeftijden qua alcoholverstrekking.

Gezellig
"Als lokale gastheer staat de horeca voor een gezellige en veilige ontmoetingsplek voor jong en oud", aldus KHN-directeur Lodewijk van der Grinten. "Daarbij hoort verantwoord schenken van alcohol, zo is en blijft het gezellig voor iedereen."

E-learning
Tevens stelt KHN vanaf heden de e-learningmodule 'Verantwoord Alcohol Schenken' ter beschikking aan zowel leden als niet-leden (leden ontvangen wel korting).

Deze online cursus geeft horecaondernemers de mogelijkheid om hun personeel nog beter op te leiden in een verantwoorde verstrekking van alcohol.

Bron: KHN.

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine.