Deze zomer vindt de Hospitality Innovation Challenge plaats; de eerste wedstrijd in Nederland waarmee horecaondernemers kans maken op een op maat gemaakt concept voor de verduurzaming van hun organisatie.
De organisatie is in handen van STARR-ing, een duurzame-innovatieprogramma specifiek gericht op de gastvrijheidbranche. Om kans te maken op de prijs en bijkomende publiciteit moeten deelnemers hét extraatje van hun bedrijf belichten.
Dit kan variëren van het unieke design, tot het dessert waar iedereen voor terugkomt, de outfits van het personeel of het leukste tafeltje van de stad.
Challenge
De 'challenge' ligt dan ook vooral bij de organisatie zelf. De initiatiefnemers van STARR-ing willen de introductie van duurzaamheid in de horeca benadrukken en laten zien dat maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo) juist ook in de horecabranche rendementsverbetering en innovatie kan opleveren.
Stoffig
"Er hangt nog een té stoffig imago aan duurzaamheid, terwijl ook de horeca natuurlijk niet meer achter kan blijven", aldus STARR-ing. "Ondernemers zijn voortdurend op zoek naar manieren om zich te vernieuwen en onderscheiden. Wij laten zien dat mvo juist een bron van innovatie, inspiratie, concurrentie en zelfs rendementsverbetering kan zijn."
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree.

