Branchenieuws

'Horeca moet ook legitimatieregel invoeren'

De consument kent en waardeert de legitimatiemaatregel omtrent de verkoop van alcohol in de supermarkt. Hij zou ook graag zien dat de horeca, slijterijen en sportkantines dit voorbeeld volgen. Slechts twee procent lijkt zich niet te kunnen vinden in de maatregel.


Dat blijkt uit een nog te publiceren onderzoek van ConsumentenTrends 2010, schrijft De LevensmiddelenKrant vandaag. Sinds begin vorig jaar moet iedereen onder de twintig jaar zijn of haar legitimatiebewijs tonen bij de aankoop van alcohol of tabak.

Bij twijfel moet de kassamedewerker er om vragen.

Bekend
Het onderzoek wijst uit dat inmiddels 94 procent van de consumenten bekend is met deze maatregel en dat 95 procent het zonder twijfel een goed initiatief vindt, aldus de LevensmiddelenKrant. Daarom vindt men dat het navolging zou moeten krijgen in onder andere de horeca.

Drank- en Horecawet
De nieuwe Drank- en Horecawet wordt woensdag 12 mei ook behandeld in de Tweede Kamer. Het Trimbos-instituut, GGD Nederland en het Nederlands instituut voor alcoholbeleid (STAP) pleiten voor invoering van één leeftijdsgrens van achttien jaar bij de verkoop van alle alcohol.


Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier
.

Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree
.