Supermarkten zagen in 2009 voor het eerst in jaren hun verkochte biervolumes stijgen; volgens de brouwers een kanaalverschuiving vanuit de horeca. Daarnaast is de groei ook te danken aan nieuwe introducties zoals Jillz en Strongbow Gold.
Dit schrijft FoodHolland. De omzet in de categorie bier en pilsener in de supermarkten steeg met 7,1 procent naar 979 miljoen euro. Deze stijging wordt vooral veroorzaakt door accijnsverhogingen.
Nieuwe introducties
Ook nieuwe introducties spekten de 'bier-kas' van supermarkten. "De innovaties die door brouwers worden ontwikkeld, spreken nieuwe consumenten aan. Dat zorgt voor waardegroei. Een aantrekkelijk bierschap is goed voor de retailer en de brouwers", zegt Bavaria-directeur Peer Swinkels.
Twee van die introducties kwamen van Heineken, te weten de appelcidermerken Jillz en Strongbow Gold. Daarmee boorde de marktleider een nieuwe categorie aan, aldus FoodHolland.
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.

