Branchenieuws

Horecagasten pinnen gemiddeld lager bedrag

Het aantal pintransacties in de horeca is gegroeid; ook is het gemiddelde bedrag dat werd gepind een stuk lager. En dat laatste impliceert dat gasten het gewoon gaan vinden om '2 koffie met gebak' te pinnen, zegt Koninklijke Horeca Nederland (KHN).


Het aantal pintransacties in de horeca groeide tussen januari en juli 2011 met 32 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2010.

Pincampagne
Met een landelijke pincampagne die donderdag 1 september start wil KHN deze positieve trend doorzetten. "Want pinnen is niet alleen gemakkelijker, het is met name ook veiliger", zegt de brancheorganisatie.

"Een hotel, restaurant, café of cafetaria met veel contant geld in de kassa is immers een makkelijk doelwit voor overvallers. Vaker pinnen betekent minder contant geld, dus minder aantrekkelijk voor ongewenste bezoekers."

Hard nodig, aangezien het aantal overvallen op de horeca tegen de trend in toenam.