(Horeca)groothandel Makro gaat voortaan bij haar klanten langs om ze te adviseren. Dit is weer een onderdeel van haar nieuwe strategie.
Dat schrijft Out-of-Home Shops. Zo krijgt Makro een nieuw kantoorpand en komt er dus een andere klantenbenadering. Topman Jean-Pierre Bienfait: "We kunnen niet gewoon de spullen op het schap zetten en achterover leunen."
"We moeten naar de mensen toe en ze vertellen dat ze goedkoper uit zijn als ze overstappen van Douwe Egberts-koffie naar ons eigen koffiemerk Rioba. Dat scheelt ze acht procent in de kosten."
Bezorging
Ook nieuw voor het bedrijf is de bezorgservice. Nu alleen kan een aantal geselecteerde klanten in de regio Dordrecht grote orders naar hun zaak laten komen, maar voor oktober moet dat in het hele land kunnen.
"Van sommige klanten kreeg ik te horen dat ze door de crisis afscheid moesten nemen van het personeel. Er was gewoonweg geen tijd meer om de spullen te halen. Die klanten gaan we nu bezorgen. Voordeel van deze stap is ook dat nieuwe clièntele zich aandient."
Omzet
De stappen zijn noodzakelijk. Makro zag vorig jaar de omzet van de 17 vestigingen vol met food en non-foodartikelen en zeven pompstations dalen naar 1,26 miljard euro.
Bron: Out-of-Home Shops.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

