Jos Bekkers van restaurant Charlee Browns Place in Helmond heeft een nieuw biertje ontwikkeld: 'Bekkers Blond, 't lekkerste blondje van Hellemond'. Het idee ontstond toen een kleine, Belgische brouwerij Bekkers tipte om meer rendement en bekendheid te krijgen door zich te onderscheiden met bier.
In samenwerking met de brouwerij én een bierpanel ontwikkelde de horecaondernemer zodoende het nieuwe biertje. Voor de leukste naam en/of het logo schreef hij een wedstrijd uit, waarvoor Bekkers gratis aandacht kreeg in de lokale krant.
Het bier wordt geleverd op fust en als fles van 33 centiliter. Ook verkoopt Bekkers het in een cadeauverpakking met een glas.
Voordelen
De ontwikkeling van Bekkers Blond leverde de horecaondernemer veel op. "Ik heb meerdere malen in de lokale krant gestaan zonder kosten", aldus Bekkers. Ook kan hij bier nu goedkoper inkopen, heeft hij een hogere marge op het bier, is er extra omzet en ruimte voor een nieuw verkooppraatje aan tafel, is het personeel enthousiast en vragen gasten zelf naar het nieuwe biertje.
Veel tijd
Volgens Bekkers komt er veel kijken bij het ontwikkelen van een nieuw biertje. "Het kost veel tijd en je moet de juiste smaak bepalen", aldus de horecaondernemer. "Ook moet je goed communiceren met alle partijen, een wedstrijd uitschrijven, alles zelf laten drukken, op tijd de kranten bellen en een douanenummer aanvragen."
Al met al kostte het Bekkers zo'n negen maanden om het geheel rond te krijgen.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

