Horecava 2011, van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari, trok 51.220 bezoekers. Dat is vergelijkbaar met 2010 en een derde meer dan in 2009. De kleine Horecava bestaat dan ook niet meer, is één van de conclusies die de organisatie na de afgelopen editie(s) trekt.
"In de afgelopen vijftien jaar verschilde de oneven en even Horecava in bezoekers- en exposantenaantallen, waardoor de termen kleine en grote Horecava ontstonden. Met dit resultaat zijn deze termen van de kaart geveegd", aldus de organisatie.
Investeren
Eén van de dingen die de 540 exposanten opviel was de investeringsbereidheid van de ondernemers. Die was volgens hen groter dan in de afgelopen twee jaar. Ook was het beslissingsniveau wederom hoog: tachtig procent van de bezoekers is beslissingsbevoegd en een derde van alle bezoekers is directeur of eigenaar.
Onderzoek
De positieve sfeer op de beursvloer wordt onderbouwd met het Horecava-onderzoek begin januari onder horecaondernemers. Dat laat zien dat horecaondernemers 2011 vol vertrouwen tegemoet zien. Twee derde verwacht beter te presteren dan de concurrentie.
95 procent heeft vertrouwen in het eigen bedrijfsresultaat, zestig procent zelfs véél.
Sociale media
Social media was de rode draad op de Horecava. Het HotelloTOP Year Event, dat hier ook over ging, had vele bezoekers. Het congres van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) kende zeshonderd inschrijvingen.
Twitter
Verder twitterden de Horecavabezoekers enthousiast mee (elke tweet met de hashtag #Horecava was overal op de beurs op schermen te zien). Op dinsdag was Horecava het op één na meest getwitterde topic in Nederland. Ook op Hyves en Facebook deelden bezoekers hun mening en ervaringen over Horecava.
Wedstrijden
Ten slotte werden er natuurlijk weer talloze wedstrijden gehouden op de Horecava: van Lekkerste Broodje Horeca en de Gouden Gastvrijheids AWard tot overall-winnaar Horecava Innovation Award (afbeelding) en het NK Leermeester-leerling.
Horecava 2012
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 9 tot en met donderdag 12 januari 2012 in Amsterdam RAI en is zoals gebruikelijk alleen toegankelijk voor professionals.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine

