Branchenieuws

Hotel Estheréa: verbouwd en online focus

Het Amsterdamse grachtenhotel Estheréa is met de aanbouw van twee nieuwe panden flink uitgebreid.

Na een verbouwing van anderhalf jaar beschikt het viersterrenhotel nu over twintig extra hotelkamers, een suite annex vergaderzaal, een fitnessruimte, een glazen lift en een ondergrondse parkeergarage.

Uitdaging
Het was een bijzonder project, aldus Esther Peper-Esselaar, mede-eigenaar van het hotel. "Het was een uitdaging om historische panden uit de zeventiende eeuw samen te voegen met nieuwbouw en we zijn erg blij met het resultaat."

Nanneke de Lint van architectenbureau Gernand & de Lint ontwierp de aanbouw. De Lint: "Het hotel telt nu in totaal 92 kamers maar behoudt wel het intieme karakter. De klassieke uitstraling van het hotel komt ook in het nieuwe gedeelte volledig tot zijn recht, het oogt als één geheel. We krijgen hierover veel complimenten van de gasten."

De kamers
De nieuwe kamers kenmerken zich door Sir William's-stoffen, rijke kleuren en mahoniehout. Elke kamer is weer anders gestileerd waardoor hij steeds een uniek karakter heeft. De Suite van Oranje kan in korte tijd worden omgebouwd tot vergaderzaal voor twintig personen.

Online
Het hotel is deze maand ook gestart met de online community 'Friends of Estheréa'. Peper-Esselaar: "Het idee van een eigen community is ontstaan door het grote aantal recensies over ons hotel dat op het internet circuleert. Klaarblijkelijk is er bij de reizigers een behoefte om met anderen te communiceren over hun ervaring bij ons."

Hotelgasten kunnen gratis lid worden. Leden profiteren van aanbiedingen en vinden op de community nieuws over het hotel en Amsterdam. Verder kunnen zij onderling tips uitwisselen en meedoen aan discussies en chats. "Een uitgelezen kans om de gasten op een actieve manier te betrekken bij het hotel. Het biedt een platform om meningen, ervaringen en ideeën met elkaar te delen", besluit de hoteleigenaar.

--
Nieuwsbrief
Horeca Entree.

Twitter-account
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.