Branchenieuws

Hoteliers houden vooral van eerlijke gasten

Hoteliers vinden eerlijkheid - de rekening betalen en geen spullen meenemen - de belangrijkste eigenschap bij gasten.

Dat blijkt uit een rondvraag van online hotelreserveringsservice Hotel.info onder Duitse en Europese partnerhotels. Bijna honderd procent van de ondervraagden gaf aan dat ze de bovengenoemde eerlijkheid '(erg) belangrijk' vindt.

Betrouwbaar
Met meer dan 95 procent als score wordt eerlijkheid op de voet gevolgd door betrouwbaarheid. Dit kan zich uiten in bijvoorbeeld geen annulering op het laatste moment of naleving van check-in- en check-out-tijden door de gast.

Als derde belangrijkste eigenschap voor gasten geldt vriendelijkheid van de gast tegenover het personeel. Dit geven meer dan acht van de tien hotelmanagers aan in de rondvraag. 

Hygiëne
Verder vindt circa tachtig procent van de hoteliers het '(erg) belangrijk' dat de gast hygiënisch is, oftwel dat hij een niet al te vieze kamer achterlaat. Vrijgevigheid is minder belangrijk: voor slechts één op de vijf is een fooi belangrijk.

Bron: ANP Pers Support.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.