Branchenieuws

Hotelketen Accor wil groeien in Nederland

Accor gaat in Nederland voor verdere groei. Hiervoor is in de afgelopen jaren het Nederlandse portfolio opgeschoond.

Daarnaast zijn de overgebleven hotels gerenoveerd. Het doel is om in de komende vijf jaar het aantal hotels in Nederland te laten verdubbelen naar 74.

Merkeisen
Onder de vlag van Accor vallen onder meer Sofitel, MGallery, Novotel, Mercure, Ibis, Etap en Formule 1. In Nederland zijn momenteel 37 Accor-hotels te vinden, nadat zeven hotels werden afgestoten. Volgens managing director Caro van Eekelen voldeden de zeven hotels niet meer aan de merkeisen van Accor.

De overgebleven formules en hotels zijn ook onder handen genomen. Zo zijn enkele hotels binnen Accor van formule veranderd, omdat dit beter bij de doelstellingen paste.

Franchise

De verdubbeling van het aantal hotels in Nederland moet vooral gerealiseerd worden door middel van franchiseformules. Daarbij is er vooral interesse voor nieuwe hotels in de grotere Nederlandse steden. Het all-inbudgetmerk van Accor, All Seasons, opent volgend jaar een vestiging in Amsterdam.

Van de 37 nieuwe hotels zullen er zo`n vijftien nieuw gebouwd worden.

Bron: Zakenreis, via RetailActueel.

---
Twitter-account
Horeca Entree.
Nieuwsbrief
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.
Facebook-account
Horeca Entree.