Branchenieuws

Hotelketen Marriott wil verdubbelen in Europa

Hotelketen Marriott International wil tussen nu en 2015 het aantal hotels in Europa verdubbelen. Zodoende komen hier ook nieuwe merken.

De keten is sinds 35 jaar aanwezig in Europa met de merken Ritz-Carlton, Bvlgari, JW Marriott, Marriott Hotels & Resorts, Renaissance Hotels, Courtyard by Marriott en Marriott Executive Apartments.

Momenteel heeft Marriott 174 hotels in Europa, die gezamenlijk veertigduizend kamers hebben. In 2015 moeten dit tachtigduizend kamers zijn.

Sterke kans
"We zien een sterke kans om onze portfolio door heel Europa uit te breiden", zegt Arne Sorenson, president en coo van Marriott International. "Onze nieuwe structuur, gebaseerd op vier continentale divisies inclusief Europa, zal ons helpen de groei te faciliteren."

"Met een sterke vertegenwoordiging in de meeste van Europa's primaire steden, kijken we er naar uit om onze groei voort te zetten in de secundaire steden en opkomende markten."

Nieuwe merken

De groeiplannen brengen ook nieuwe labels van Marriott naar Europa. Zo zal in 2012 in München de eerste Residence Inn, een long-staybrand, open gaan. Daarnaast worden de merken Edition (boutique-lifestylesamenwerking tussen Ian Schrager en Marriott) en de Autograph Collection (verzameling onafhankelijke hotels en resorts die upper-upscale- en luxury-accommodaties vertegenwoordigen met een 'onderscheidende persoonlijkheid') in Europa geïntroduceerd.

Met name de laatste brand wordt naar verwachting popiulair in Europa, omdat er zoveel onderscheidende gebouwen zijn.
 
Bron: Marriott International, via Congreswereld.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.