Marriott International verwacht, ondanks het tegenvallende economische klimaat, in de komende 4 jaar 770 hotels aan de portefeuille toe te kunnen voegen.
Dit meldt Hospitality Management. Vooral in Europa en het Midden-Oosten kloppen onafhankelijke hotels aan bij het Amerikaanse hotelbedrijf om het management uit handen te geven. "Hotels komen naar ons toe met de wens om zich aan te sluiten bij een van onze merken", aldus Kevin Kearney, hotel development vice president bij Marriott.
1,5 miljard dollar
Tijdens een hotelconferentie in Londen zei directievoorzitter J.W. Marriott dat het hotelbedrijf nog zo’n 1,5 miljard dollar beschikbaar heeft voor expansie en conversie van nieuwe hotels tot hotels van onder andere de hotelmerken Ritz-Carlton en Courtyard Inn.
Europa
Deze week nog opende Marriott twee Courtyard-hotels. Eén bij het Londense vliegveld Gatwick en één in het Zuid-Engelse Twickenham. In 2011 moet het eerste Residence Inn-hotel in Europa de deuren openen en wel in MÜnchen.
Ook richt Marriott de pijlen op Oost-Europa en is er extra interesse voor de hotelmarkt in Frankrijk, Italië en het Verenigd Koninkrijk. Of Marriott ook specifiek aandacht gaat schenken aan de hotellerie in Nederland is tijdens het congres niet meegedeeld.
J.W. Marriott gaat ervan uit dat de rompslomp in het toerisme en zakelijk verkeer na een jaar tot anderhalf jaar achter de rug zal zijn.

