Diverse zzp'ers die in de ICT werken, gaan in de leer bij Engel & Colfield.
Dit om professionaliteit en gastvrijheid beter in te kunnen zetten in hun dagelijkse werkzaamheden.
Vergelijkingen
"Tussen de horeca en het bedrijfsleven zijn meerdere vergelijkingen te trekken", aldus een woordvoerder van initiator HeadFirst, kennisbemiddelaar in met name de ICT-sector.
"De keuken van een restaurant is bijvoorbeeld de back office van een bedrijf, de gasten zijn de klanten die tevreden de deur uit gaan en het menu is de website van het bedrijf", aldus een woordvoerder.
Kernwaarden
Om de kernwaarden gastvrijheid, kwaliteit en professionaliteit ook in de ICT-sector in de praktijk te kunnen brengen heeft HeadFirst Engel & Colfield, het adviesbureau van Herman den Blijker, bereid gevonden de vertaalslag van horeca naar bedrijfsleven te maken door middel van culinaire workshops.
Workshops
Tijdens zo'n workshop kookt een groep van circa dertig zzp'ers die bij Headfirst staan ingeschreven, gerechten van een sterrenmenu op een trainingslocaties van Engel & Colfield in Rotterdam, Amsterdam en Zwolle.
Per workshop worden er door de chef-koks twee 'helden' gekozen. Alle helden mogen tijdens de finale in december samen restaurant Las Palmas van Herman de Blijker runnen.
Soft skills
De zzp'ers krijgen training in: samenwerken, professionele houding, etiquette en klantgerichtheid (SPEK), de zogenaamde 'soft skills'. "De soft skills van zzp'ers in de ICT-sector zijn onderbelicht, maar juist zij die deze goed onder de knie hebben komen makkelijker aan een opdracht."
Tot nu toe hebben zich vierhonderd ZZP’ers voor de workshops ingeschreven.
Meld u ook eens aan voor onze nieuwsbrief.

