De hotelcoalitie van Louvre Hotels en Golden Tulip Hospitality Group is flink bezig met een internationale expansie.
Zo opende ze twaalf nieuwe hotels in 2009, tien in 2010 en staan er dit jaar nog eens vijftien op de planning. De expansie is een gevolg van de alliantie die de twee in 2009 sloten met als belangrijkste doel de internationale ontwikkeling stimuleren.
Daarbij wordt de nadruk gelegd op de toegevoegde waarde die de zeven merken bieden: Campanile, Kyriad, Kyriad Prestige, Première Classe, Tulip Golden Tulip en Royal Tulip.
Strategie
"Deze reeks aan nieuwe openingen is een prachtig voorbeeld van de gedurfde strategie die we met de alliantie van Louvre en Golden Tulip hebben gekozen", vertelt Pierre-Frédéric Roulot, CEO van Louvre Hotels & Golden Tulip Hospitality Group.
"En het werkt. We zijn nu, halverwege het jaar, al zeker van een uitbreiding met twintig hotels in tien regio’s in 2010. Dat zijn meer dan drieduizend hotelkamers wereldwijd."
Uitdaging
Daar houdt het overigens niet op. "Ook voor 2011 hebben we onszelf krachtige doelen gesteld. Met de alliantie willen we in 2011 meer dan twaalfhonderdvijftig hotels aan kunnen bieden, een totaal van ruim honderdduizend kamers. Een mooie uitdaging waar we maar wat graag voor gaan."
Wereldreis
Voor de internationale expansie reisden Roulot en het managementteam van de hotelcoalitie de afgelopen maanden de wereld rond. Het doel was onder andere het sluiten of vernieuwen van partnerovereenkomsten, verdere ontwikkelingsmogelijkheden vaststellen (franchise- of managementcontracten), het contact met belangengroepen en de pers én de promotie van de groep tijdens diverse vakbeurzen.
Afbeelding
Op de afbeelding Golden Tulip Mangosteen Resort & Ayurveda Spa in het Thaise Phuket.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

