Branchenieuws

Jongeren verfilmen visie op alcoholmisbruik

Studenten van de Nederlandse Film- en Televisie-academie hebben negen minispeelfilms gemaakt over jongeren en alcoholmisbruik. Jongeren kunnen op een website stemmen op de film die volgens hen het meest bijdraagt aan het voorkomen van drankmisbruik.


Op deze manier wil Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) jongeren bewust maken van verantwoord omgaan met alcohol. Peter de Wolf van STIVA: "We proberen op deze creatieve manier jongeren na te laten denken over wat ze zien in de filmpjes."

"Ik verwacht dat jongeren daardoor gaan nadenken over hoe ze zelf omgaan met alcohol."

TakeZero
De resultaten zijn te zien op TakeZero www.takezero.nl. Via een commercial met VJ Tess Milne op MTV en TMF worden jongeren opgeroepen naar deze website te gaan en te stemmen op de film die volgens hen het meest bijdraagt aan het voorkomen van drankmisbruik.

De video's worden tevens beoordeeld door een vakjury.

Kijk dit Nou
Op TMF is vrijdag 15 oktober een speciale aflevering van 'Kijk Dit Nou' gewijd aan TakeZero. Tijdens dit programma gaan leden van de Tweede Kamer met jongeren in debat.

Ook maakt regisseur en jurylid Martin Koolhoven bekend welk filmpje als beste uit de bus komt; het winnende filmpje wordt vervolgens op TMF getoond.

Aangesproken
Menno Wagenaar van MTV Networks: "TakeZero is een project wat jongeren laat nadenken over hun eigen gedrag. Iets waar jongeren zich veel eerder tot aangesproken voelen dan belerende campagnes."

Bron: Young Marketing.
 

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree