Brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland is blij met het onderzoek van Stap dat waarschuwt voor de nadelige gevolgen van prijsacties. KHN wijst erop dat zij zelf haar leden al jaren adviseert om daar terughoudend mee om te gaan via haar eigen 'Regels voor verantwoord alcohol verstrekken'.
Het rapport van Stap maakt volgens KHN duidelijk dat het aantal prijsacties aanzienlijk daalt. In september 2006 deed 31 procent van de cafés aan prijsacties. In januari 2009 is dat nog maar 26,1 procent. Dat is een aanzienlijke daling. Nog veel groter is de daling van het aantal prijsacties op internetsites van cafés. Die daling is van 25 procent in 2006 naar 15,6 procent in 2009. Ook het aantal ondernemers dat kortingen van meer dan 50 procent aanbiedt, dat was met 7 procent in 2006 al laag, is verder gedaald naar 5,8 procent in 2009.
Het rapport van Stap bevestigt de mening van Koninklijke Horeca Nederland dat een bevoegdheid voor gemeenten om happy hours/stuntprijzen te reguleren niet nodig is. KHN stelt dat zelfregulering werkt en dat er geen behoefte is aan een nieuwe Drank- en Horecawet, waarvoor op dit moment een wetsvoorstel bij de Tweede Kamer ligt.

