Met het oog op de komende verkiezingen heeft Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een kieswijzer voor de horeca ontwikkeld. Horecaondernemers kunnen hiermee aan de hand van de verschillende stellingen een keuze maken over voor hen relevante onderwerpen.
Naar aanleiding van de keuzes die worden gemaakt in de kieswijzer krijgen de horecaondernemers terugkoppeling over de partijstandpunten. De kieswijzer is opgesteld op basis van het 'nationale horecaverkiezingsdebat'.
Horeca en politiek
"Horeca en politiek hebben veel met elkaar te maken", aldus KHN. "De samenleving verandert in hoog tempo. Als huiskamer van de samenleving merkt de horeca de gevolgen van maatschappelijke verschuivingen onmiddellijk."
Ook politieke maatregelen breken vaak direct in op de bedrijfsvoering van de horecaondernemers, aldus de brancheorganisatie. "Of het nu gaat om een maatschappelijke verantwoordelijkheid in het dossier alcohol en jeugd, om de volksgezondheid met het rookverbod, om veiligheid of om de gevolgen van nieuwe wetten en regels die onderling niet goed zijn afgestemd: de horeca voelt iedere verandering."
Verkiezingsdebat
De kieswijzer is opgesteld op basis van het 'nationale horecaverkiezingsdebat' dat KHN dinsdag 18 mei hield in Studio Dudok in Den Haag. Tijdens dit debat debatteerden vertegenwoordigers van D66, VVD, PvdA, CDA en PVV onder leiding van Frits Wester over hun partijprogramma’s en hun ideeën over de horeca.
Aan de hand van de quotes tijdens dit debat ontwikkelde KHN de kieswijzer voor de horeca.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree.

