Koninklijke Horeca Nederland (KHN) gaat zich actief inzetten om het pinnen in de horeca te bevorderen. Daarom start eind augustus een mediacampagne hierover. Daaraan voorafgaand kunnen KHN-leden een gratis pinpakket bestellen. "Pinnen leidt tot meer omzet en veiligheid."
Ze ontvangen hierover een mailing met een antwoordkaart voor de bestelling van gratis pinpromotieviltjes, een pinpromotiepakket voor medewerkers of informatie over de exclusieve horecasubsidie van honderd euro bij de aanschaf van een 'slim pinpakket'.
Meer omzet
Volgens KHN leidt pinnen in de praktijk tot meer omzet, een veiliger bedrijf en meer gemak voor gasten. "Het gemiddelde pinbedrag in de horeca ligt rond de veertig euro", aldus een woordvoerder.
"Door het stimuleren van pin zijn gasten niet gebonden aan de hoeveelheid geld 'op zak' of de aanwezigheid van een pinapparaat 'om de hoek'." Dat kan dus voor meer omzet zorgen.
Veiliger
Na winkels en woningen staat de horeca op de derde plaats als populaire overvallocatie. In 2009 werden bijna vijfhonderd horecabedrijven overvallen; een stijging van 27 procent.
"Door het stimuleren van pin bent u minder interessant voor de steeds brutalere overvallers die vooral uit zijn op contant geld."
Meer gemak
Vorig jaar werd er bijna twee miljard keer gepind in Nederland. Consumenten kunnen pinnen op de markt, bij de bakker en bij de pizzabezorger aan de deur.
"Steeds meer mensen hebben hun pinpas bij zich en verwachten dat ze kunnen pinnen, ook bij u."
Subsidie
Om het pinnen in de horeca te promoten heeft KHN ten slotte bij de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen honderd euro subsidie bedongen op elk nieuw 'Slim Pinpakket' (vast en mobiel) dat een horecaondernemer bestelt.
Bron/meer informatie: KHN.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

