Branchenieuws

Kraanwaterpromotor op de vingers getikt

Bronwaterproducent Spadel heeft WeTapWater.nl - dat kraanwater in de horeca promoot - op de vingers getikt. Communicatie-directeur Jean-Benoît Schrans: "Wat een onzin om kraanwater te promoten. Ik betreur dit soort ideologisch gekleurde acties die de consument willen indoctrineren."


Dat schrijft het Slijtersvakblad. "Ik heb kunnen vaststellen hoeveel inspanningen merken zoals Spa leveren om puur natuurlijk, biologisch water te bottelen. Alléén mineraalwater is gegarandeerd zuiver."

"Mensen die beweren dat dat niet zo is hebben geen enkel besef van de zuiverheid van het water dat uit diepe ondergronden komt dat decennia lang wordt beschermd."

Anoniem
De communicatie-directeur reageerde in eerste instantie zonder zijn functie kenbaar te maken op de Facebook-pagina van WeTapWater.nl. Hier worden tienduizend fans gezocht die kraanwater in de horeca op de menukaart willen zetten.
www.facebook.com/10.000FansVanKraanwaterInDeHorecaGezocht

Lastig
In het jaarverslag van 2009 schrijft Spadel dat het last heeft van sommige leidingwaterdistributeurs die 'agressieve en opportunistische' campagnes voeren ten nadele van zuiver bronwater en natuurlijk mineraalwater.

Burgerinitiatieven zoals www.WeTapWater.nl worden niet genoemd.
 
Bron: Slijtersvakblad.
 

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine
& Horeca
Entree