Branchenieuws

Laterveer bij beleid Marriot en Renaissance

Michiel Laterveer is de nieuwe cluster director of sales & marketing van het Amsterdam Marriott Hotel en het Renaissance Amsterdam Hotel.

Laterveer (36) gaat zich bezighouden met de twee hotelmerken Marriott en Renaissance en wordt verantwoordelijk voor het totale sales- en marketingbeleid binnen de hotels. In deze nieuwe functie rapporteert hij direct aan de cluster general manager Amsterdam Market, Yehia Rashed.


De kennismaking van Laterveer met de internationale hotelketen Marriott dateert van 1995. Tijdens zijn studie aan de Hotelschool in Den Haag loopt Laterveer een management traineeship in het Stouffer Renaissance Nashville Hotel. Binnen acht maanden maakt hij in hetzelfde hotel promotie tot assistent director of housekeeping, dat hij alweer in 1997 verruilt voor de functie van assistant front office manager.


Twee jaar later, in 1998, volgt zijn benoeming tot front office manager in het Renaissance La Defense Paris Hotel. Hier maakt Laterveer in 2000 de overstap naar de afdeling reserveringen/revenue management. In 2001 wordt hij gevraagd voor de positie van cluster director of revenue management voor de Marriott cluster hotels in Praag, waarna Laterveer in afzienbare korte tijd de functie van director of revenue strategy accepteert.


De nieuwe cluster director of sales & marketing is zeer blij met zijn aanstelling. “Met deze baan keer ik terug in een operationele omgeving die mij altijd het meest heeft aangesproken.”