(Horeca)groothandel Makro heeft een nieuwe strategie. Eén van de eerste stappen is de lancering van haar wijncommunity. Ook hebben alle wijnafdelingen een restyling ondergaan, zijn er 36 wijnspecialisten in dienst genomen en is het assortiment uitgebreid naar negenhonderd soorten wijn.
Met de wijncommunity, die donderdag 20 mei wordt gelanceerd, speelt de groothandel in op de toenemende behoefte van haar klanten aan advies van experts en het op eenvoudige wijze verkrijgen van informatie over wijn.
Daarbij staat het inspelen op individuele klantbehoeften door eigen ondernemerschap van medewerkers centraal.
Inspelen
"Onze klanten moeten op dit moment het uiterste uit hun onderneming halen om te overleven in de huidige markt", aldus Jean-Pierre Bienfait, CEO van Makro Nederland. Om onze klanten in deze tijd effectief van dienst te kunnen zijn, moeten we meer dan ooit weten wat hen bezighoudt en inspelen op hun specifieke behoeften."
Duurzaam
"Wensen van klanten gaan niet alleen over producten met een aantrekkelijke prijs, maar ook over duurzaam geproduceerde producten, over andere bedieningsconcepten en over nieuwe (online) contactmomenten met klanten. Door hierop in te spelen, bieden we klanten totaaloplossingen voor de behoeften die zij nu en in de toekomst hebben."
Nieuwe koers
De kern van de nieuwe koers van Makro is het centraal stellen van klanten en het optimaal inspelen op individuele klantwensen. Daarbij is eigen ondernemerschap een belangrijke pijler, waarbij iedere medewerker als primair doel heeft om de (lokale) behoeften van klanten te bevredigen.
Duurzaamheid en innovatie zijn de andere pijlers, waarbij duurzaamheid meer behelst dan alleen duurzame producten (het nemen van verantwoordelijkheid in de gehele keten) en innovatie vooral focust op slimme productoplossingen voor klanten.
Een ander onderdeel van de nieuwe strategie van Makro is dat ze is begonnen met bestellingen van horecaondernemers 'aan huis' bezorgen.
Foto: Kimberlee Kessler Design.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account
Proost! Magazine & Horeca Entree.

