Horecaondernemers die van dinsdag 29 juni tot en met maandag 12 juli bepaalde inkopen doen bij Makro, steunen daarmee Unicef.
Tijdens die periode verkoopt Makro namelijk actieproducten waarvan een deel van de opbrengst ten goede komt aan Unicef. De horecagroothandel steunt hiermee de campagne die Unicef tijdens het WK Voetbal voert en waarbij de VN Kinderrechtenorganisatie aandacht vraagt voor kinderen die al vanaf hun geboorte met 1-0 achter staan.
Vanzelfsprekend
"Makro draagt het goede werk van Unicef een warm hart toe", aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur van Makro Nederland. "In het verleden hebben wij vaker acties ontwikkeld om Unicef te steunen. Daarom was het voor ons bijna vanzelfsprekend om tijdens het WK Voetbal aandacht te vragen voor de campagne die Unicef nu voert."
"Ik ben blij dat wij in samenwerking met enkele van onze leveranciers tot een goed aanbod van actieproducten zijn gekomen. We hopen uiteindelijk na de actieperiode een mooi bedrag aan Unicef te kunnen overhandigen om jongeren in Zuid-Afrika te kunnen laten sporten.
1-0 achter
Ook Unicef geeft aan blij te zijn met een betrokken partner als Makro. Kirsten Vijver, account manager Partnerships Unicef Nederland: "Het is een zeer welkome steun in de rug voor kinderen in Zuid-Afrika. De actie heeft als doel om geld in te zamelen waarmee kinderen in Zuid-Afrika kunnen sporten en daarmee kunnen werken aan een betere toekomst."
"Veel kinderen staan al vanaf hun geboorte met 1-0 achter. Unicef hoopt, onder andere met de donatie van Makro, deze achterstand voor kinderen in Zuid Afrika weg te werken."
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

