Branchenieuws

Meer (spenderende) kusttoeristen gewenst

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft een meerjarige, internationale kustcampagne gelanceerd. Die heeft als doel om de bekendheid van de Nederlandse kust te vergroten en (herhaal)bezoek te stimuleren. De campagne loopt in Duitsland, België en Nederland.


"De campagne zorgt voor een sterke, heldere positionering van de Nederlandse kust en versterkt de concurrentiepositie ten opzichte van concurrerende kustgebieden", aldus Lothar Peters, vestigingsmanager NBTC Duitsland, die deze campagne leidt.

"Het uiteindelijke doel is meer bezoekers en hogere bestedingen voor alle kustregio’s in Nederland."

Sociale media
Peters: "De website, waar alle mogelijkheden op het gebied van sociale media zijn geïntegreerd, staat centraal in de campagne. De consument kan hier de ervaringen van zijn kustbezoek delen, met de bezoekers van de actiewebsite en met de mensen in zijn persoonlijke netwerk."

"Hiermee onderscheiden wij ons duidelijk van de concurrerende bestemmingen."

Belangrijk
De Nederlandse kust is een belangrijk onderdeel van de promotie van Nederland. Voor zo’n 4,8 miljoen mensen is de Nederlandse kust dé reden om in Nederland een vakantie door te brengen. In 2010 vierden ongeveer 1,7 miljoen buitenlandse gasten en zo’n 3,1 miljoen Nederlanders hun vakantie aan de Nederlandse kust.
Gezamenlijk leverden ze in dat jaar circa 1 miljard euro op voor de Nederlandse economie.