Driekwart van de Nederlandse cafetaria's serveert maar één frietsoort en doorgaans is dat geen (extra) dunne, dikke, gekreukelde of gekrulde friet.
Heeft een cafetaria wel twee frietsoorten, dan wordt naast gewone friet vaak RAS-friet aangeboden. Dit blijkt uit het frietonderzoek van bureau Foodinc, dat periodiek onderzoek in de branche verricht in het kader van zijn FoodServicePeil-programma.
Promotie
Ook blijkt uit het onderzoek dat minder dan de helft van de fastserviceondernemers friet extra promoot. Wel worden er veel verschillende promotiemiddelen ingezet, van vitrinekaartjes en posters tot het aanbieden van een spaarkaart.
Verantwoord
Het onderzoek toont verder aan dat het in 2004 geïntroduceerde concept 'Verantwoord Frituren' in meer dan de helft van de cafetaria's wordt gehanteerd en dat een snackbar gemiddeld negen of tien verschillende sauzen aanbiedt.
Bron: FoodExpress.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

