De drie organisaties Strand Nederland.nl, de Nederlandse Vereniging van Strandexploitanten Noordzeestrand (NVSN) en Koninklijke Horeca Nederland richten gezamenlijk één communicatieplatform op om strandondernemers nog beter te kunnen ondersteunen.
Met één loket voor alle 'strandzaken' wordt het voor strandexploitanten inzichtelijker waar zij terecht kunnen voor hun kennis en informatie. Dit nieuwe 'ministerie' voor strandzaken wordt voorlopig opgezet voor de duur van twee jaar.
Het nieuwe loket voor strandzaken gaat zich met name bezighouden met de communicatie van zaken die belangrijk zijn voor strandexploitanten. Op het gebied van landelijke belangenbehartiging is dit vooral de communicatie van bestemmingsplannen, pachtcontracten en bouwvoorschriften. Daarnaast kunnen de ondernemers bij dit loket terecht voor regelgeving, tips en adviezen, mediazaken en promoties. Overigens blijft de plaatselijke belangenbehartiging in handen van de lokale strandverenigingen.
Het nieuwe loket wordt geïntroduceerd tijdens een grote strandbeurs in Hoek van Holland eind november. In augustus wordt een magazine verspreid met allerlei relevante informatie over strandzaken.
Zie ook: www.strandnederland.nl.

