Nederlanders prefereren steeds vaker een hotel, b&b of vaste staplek op een camping boven het ouderwetse kamperen.
Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlands Research Instituut Toerisme, aldus RTL Nieuws.
Kamperen
De kampeersector leverde in 21 jaar fors in. Het aandeel kampeervakanties daalde van 21,1 procent in 1988 naar 14,7 procent in 2009. De kampeervakanties die nog worden gehouden, duren ook nog korter: in 1996 bleven Nederlanders 7,2 nachtjes op de camping, in 2009 waren dat er nog maar zes.
Nederlanders kiezen dan ook steeds vaker voor meer luxe bij een bed & breakfast, hotel of vaste staplek op een camping.
Stadscampings
De eigenaars van campings doen hun uiterste best om het tij te keren met nieuwe, aantrekkelijke vormen van kamperen. Van camplodges en stadscampings tot paal- en vlothutten.
De traditionele camping die zich niet aanpast, krijgt het op langere termijn moeilijk.
Bron: RTL Nieuws.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

