New York Pizza sluit zich als eerste grote horecaketen aan bij de campagne ‘Duurzame vis op de kaart’.
Het bedrijf verkoopt vanaf begin februari zodoende alleen nog maar tonijn met het MSC-keurmerk op de pizza’s en in de salades. Dat maakte Johan van de Gronden, directeur van het Wereld Natuur Fonds (WNF), vandaag bekend tijdens de opening van de Horecava.
Campagne
Hij gaf daar het startsein voor de campagne 'Duurzame vis op de kaart'. Doel van de campagne is om meer duurzame vis op het menu in Nederlandse horeca te krijgen. Het streven is dat er eind 2010 zo’n 250 horecabedrijven het MSC-keurmerk hebben.
Actieprijs
Vanaf begin februari verkoopt New York Pizza gedurende drie maanden de pizza met tonijn met het MSC-keurmerk voor een speciale actieprijs. Deze tonijn wordt gevangen aan de westkust van de Verenigde Staten door vissers die zijn aangesloten bij de American Albacore Fishing Association.
ASC
Binnenkort zal het WNF in samenwerking met het Initiatief Duurzame Handel (IDH) ook een keurmerkorganisatie oprichten voor duurzame kweekvis, de Aquaculture Stewardship Council (ASC) geheten. ASC certificeert kweekvisbedrijven die verantwoord omgaan met de natuur, visvoer, waterverbruik, en ook zorgen voor goede sociale omstandigheden voor hun medewerkers.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

