In de hoofdstad is van maandag 19 tot en met vrijdag 23 september de allereerste Amsterdam Bar Week. Ruim 30 horecazaken openen dan hun deuren en houden diverse, speciale events. Hierdoor maken gasten kennis met cafés en clubs waar ze wellicht nog nooit geweest zijn.
De reden achter de Amsterdam Bar Week (ABW) is dat veel mensen doorgaans uitgaan in hun favoriete bar, club of kroeg. Daardoor zien ze veel horecagelegenheden soms niet eens van binnen.
Enkele van de zaken die daarom speciale events houden zijn Momo, Bridges Bar, Nevy, Bo Cinq, Little Buddha (afbeelding), Vesper en Door 74. Dit doen zij samen met merken als Redken, Gaastra, Johnny Loco, Citizens of Humanity, Heineken, Bacardi, Diageo, Maxxium en Moët Hennessy.
Voorbeeldevents
Een voorbeeld van een event is Cointreauversial: een make-over ondersteund door Cointreau en Rob Peetoom. Gasten krijgen dan eerst een make-over in de privésalon van Rob Peetom en gaan vervolgens per limousina naar Okura's 23rd Bar.
Ook is er Barista Meets Bartender in Little Buddha; hierbij smelten cocktails en koffie samen. Verder: een latenight-jamsessie met een bekende artiest of een nostalgisch rondje door de grachten in een Gaastra-sloep met cocktailbar.
Voorrangskaarten
Eventuele kaarten zijn voor 25 euro verkrijgbaar via de website. Hiermee krijgen gasten 20 procent korting op drankjes bij alle deelnemende horecazaken, voorrang bij events waarvoor beperkt plaats is, een goodiebag ter waarde van 85 euro, toegang tot de Gaastra 'bar-on, bar-off-boot' en maken ze kans op prijzen.

