Uitgeverij Wegener stapt binnenkort in de online markt voor kortingsbonnen. Het bedrijf wil concurrenten als Groupon en Marktplaats de pas afsnijden door een sterk regionale aanpak. Op de site genaamd Sweatdeal kunnen lokale bedrijven zoals cafés publiek trekken met kortingen.
(Photo: Lincoln Rogers, iStockphoto)
Dat meldt Nu.nl. De eerste steden waar de dienst actief wordt volgen zeer binnenkort, meldt een woordvoerster van Wegener. In de loop van het jaar moet de dienst uitgerold zijn 'in een groot aantal steden'.
Personeel
De Nederlandse website is sinds vrijdag 14 januari in gebruik genomen om achttien man personeel te werven; wanneer de site daadwerkelijk in gebruik wordt genomen is nog niet bekend.
Buitenland
Moederbedrijf Mecom is in het buitenland al enige tijd actief met het concept. Volgens Wegener presteert de Deense versie beter dan verwacht. "Ook in Kopenhagen is er veel concurrentie, maar die wordt verslagen", zegt de woordvoerster.
Mecom lanceerde de dienst daarnaast al in Zweden, Noorwegen en Polen.
Bereik
Wegener wil zijn kranten en weekbladen, met een bereik van ongeveer zeven miljoen mensen, in gaan zetten om de site aan te jagen. "Vooral in het oosten en zuiden van het land zijn we sterk vertegenwoordigd op de regionale advertentiemarkt."
Bron: Nu.nl.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine

