Branchenieuws

Nieuwe merkcampagne Heineken van start

Heineken start een nieuwe, wereldwijde merkcampagne met als leus Open Your World. Voor het eerst in vijf jaar komt het merk met één promotie om Heineken-bier in verschillende landen te verkopen. "Het is de meest internationale aanpak ooit", aldus Cyril Charzat van Heineken.


Dat meldt de LevensmiddelenKrant. Charzat: "Nu zullen de vijftien gebruikte reclameslogans - zoals Serving the Planet in Nederland en Give Yourself a Good Name in de Verenigde Staten - er door één worden vervangen."

"Het is raar als je van de ene naar de andere markt gaat om steeds iets anders te zien. Vandaar dat er nu één slogan komt."

Commerical
Onderdeel van de campagne is een nieuwe commercial. De komende paar maanden zal deze te zien zijn in de meeste van de honderdzeventig markten waar de brouwer bier verkoopt. De nieuwe reclame verschilt nogal van de bierleut met schreeuwende mannen in een inloopkoelkast.

Kosmopolitischer
Het grootste verschil, zegt Charzat, is dat de nieuwe campagne de Heineken-drinker veel meer centraal stelt. "De film is kosmopolitischer, meer open minded, internationaler en zelfbewuster. Een Heinken-flesje in je hand getuigt van een excellente smaak en gevoel voor design. Het moet niet provinciaals aanvoelen."

Het merk zoekt hiermee de bovenkant van de markt op. In de structureel dalende West-Europese biermarkt, maar ook in de groeimarkten ligt de focus op de winstgevende luxemerken.

Bron: LevensmiddelenKrant.
 

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine