Branchenieuws

Nieuwe methode stimuleert verkoop

Na een pilot lanceert marktonderzoekbureau WPG Research op 1 juni een nieuwe verkoopstimuleringsmethode voor de horecabranche genaamd De Gulle Gast, een combinatie van een kwalitatief marktonderzoek en een verkoopmotivatietraining.

De Gulle Gast is een persoon, stel of groep dat een horecagelegenheid bezoekt. Voordat De Gulle Gast de horecagelegendheid bezoekt, weet hij precies wat hij wil op het gebied van zijn bestelling of zijn verblijf. En hier is hij maar moeilijk van af te brengen...

Toch kan de medewerker hem op andere gedachten brengen door hem goed te adviseren over de alternatieven en de aanwezige producten. Alleen wanneer de gast 'in zijn straatje' wordt geadviseerd zal de eigen bestellinglos gelaten worden en zal de bezoeker dat bestellen wat de medewerker aan hem heeft voorgesteld. De Gulle Gast let hierbij op gastheerschap, service, mate van actieve verkoop en de sfeer. Kortom: de medewerkers bepalen in zekere zin de omzetverhoging.

Meer informatie: www.degullegast.nl.