Deli XL heeft een nieuwe website gelanceerd met een nieuwe vormgeving, veel informatie over dienstverlening en inspiratie voor bezoekers.
Uit een tevredenheidsonderzoek van Deli XL bleek dat klanten tevreden waren over de oude website, maar de foodservicegroothandel had toch een hoger niveau voor ogen.
Inspiratie
De groothandel deed dan ook aanvullend onderzoek. "Onze relaties in horeca, catering en zorg gaven aan dat zij graag door ons geïnspireerd willen worden, zowel met nieuwe producten als met achtergronden over trends en ontwikkelingen in de markt", aldus Martin van Dam, directeur Marketing & E-commerce.
"Dat hebben we dan ook vertaald naar een nieuwe strategie. We willen online de beste foodservicebeleving neerzetten en het internet gebruiken als leidend servicekanaal."
Mogelijkheden
De vernieuwde website van Deli XL kent veel nieuwe functionaliteiten. Zo kunnen bezoekers op basis van hun branche een eigen pagina inrichten met voor hen relevante informatie en widgets. Daarnaast is er veel achtergrondinformatie te vinden over het assortiment en duurzame inkoop.
Ook brengt de groothandel een receptendatabase voor koks en is er een duidelijke FAQ.
Volgende fase
De nieuwe website is slechts een eerste stap. Van Dam: "We zijn blij met het resultaat dat we neerzetten, maar we zijn nog niet klaar. In de aankomende tijd zullen we het onderdeel Bestellen (voorheen Bestel XL) verder integreren met de inhoud van de website."
"Daarnaast gaan we leveranciers via onze site een platform bieden om informatie te delen. Ook zorgen we ervoor dat persoonlijke diensten voor klanten via het web beschikbaar komen. Internet is voor Deli XL dan ook één van de belangrijkste speerpunten in de komende jaren."
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

