Branchenieuws

Nightlife Awards naar Danzig, Noa en Matrixx

Danscafé Danzig in Den Haag, Club Noa in Leeuwarden en megaclub Matrixx in Nijmegen zijn dinsdag 2 november verkozen tot de meest populaire uitgaansgelegenheden van Nederland. Dit werd bekend bij de jaarlijkse uitreiking van de Nightlife Awards.


Het thema van de awards dit jaar was 'het gezicht van het Nederlandse nachtleven'. Op alle genomineerde uitgaansgelegenheden waren in totaal ruim 45.000 stemmen uitgebracht, die samen met een beoordeling van de vakjruy de winnaars bepaalden.

Danzig
Danzig in Den Haag is de winnaar in de categorie 'Populairste danscafé (tot vijfhonderd personen)'. De jury: "Den Haag heeft het imago een moeilijke uitgaansstad te zijn voor ondernemers. Danzig in Den Haag is al jaren hét feestcafé van de residentie. En juist dit langdurige Haagse succes maakt Danzig de terechte winnaar van een Nightlife Award."

"De dynamische leiding zorgt telkens voor een vernieuwende programmering. Zo blijft dit één van de best bezochte horecabedrijven van Den Haag, waarbij eerder geïnvesteerd wordt in markante decoratie en topfeestcafé-dj's dan in een duur interieur."

"Danzig weet verschillende doelgroepen telkens weer te verleiden om terug te komen naar het bedrijf, onder andere door een sterk marketingbeleid qua promotie via sociale media. Danzig levert daarmee het bewijs dat een ouderwets gezellig product tot een groot succes te maken is bij de veeleisende doelgroepen uit 2010."

Club Noa
Club Noa in Leeuwarden is de winnaar van de categorie 'Populairste club (vijfhonderd tot en met vijftienhonderd personen)'. De jury: "De winnaar van vorig jaar, blijft leidend in concepten. Op donderdag is er Studentnight in disco-clubstijl. De vrijdag is gereserveerd voor speciale thema-avonden en op zaterdag draaien ze echte clubhouse."

"Bij alle avonden kent Noa een gevarieerd programma met grote artiesten en deejays met veel decoratie zoals danseressen. 'More value, for less money', gekoppeld aan een intensieve marketing, betaalbare entree en lage consumptieprijzen in een trendy en intieme sfeer met gemotiveerd en gastvrij personeel. Zo blijft het bedrijf verschillende doelgroepen boeien."

"Ook de marketing is bij Noa in vertrouwde handen, aangezien het in de afgelopen jaren is uitgegroeid van een provincieclub naar een club met landelijke uitstraling. Bovendien speelt het in op de trend om ook als vaste locatie elders in de stad succesvolle outdoor concepten te realiseren. Dat is niet alleen goed voor de omzet, maar heeft ook een enorme marketingwaarde."

Matrixx
Matrixx in Nijmegen is de winnaar van de categorie 'Populairste megaclub (vanaf vijftienhonderd personen)'. De jury: "Matrixx onderscheidt zich met een brede, zeer gevarieerde en ijzersterke programmering. Een gezonde mix van eigen concepten afgewisseld met enkele landelijke, bekende feesten. Het bedrijf spreekt dan ook tot de verbeelding bij diverse doelgroepen."

"De directie beschouwt iedere avond als een speciaal evenement en heeft zijn professionele organisatie daar volledig op afgestemd. Bovendien is Matrixx de eerste (mega) club buiten de randstad die nationale bekendheid geniet. Daarmee is het bedrijf van groot belang voor de totale branche."

"Matrixx bewijst daarmee dat ook de 'provinciale' clubs in de top kunnen meedraaien en daarmee hebben ze menig clubeigenaar, vooral ook buiten de Randstad, geïnspireerd en vooral ook gemotiveerd om kwaliteit en creativiteit te in te zetten bij het ondernemen in deze sector."

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine.