Foodservice groothandel Deli XL ontvangt ruim zeventig procent van alle bestellingen via haar webwinkel en XML-koppelingen.
De webwinkel ontvangt bijna twee miljoen orderregels per maand, waarmee Deli XL in de top van Nederlandse webwinkels staat. De groothandel promoot haar webshop dan ook actief onder haar klanten.
Klantvoorkeur
"Onze relaties in de horeca, catering en institutionele markt hebben zelf een keuze voor de bestelwijze, maar de klantvoorkeur is nu duidelijk internet", aldus Rene van Gelderen, manager Informatie Systemen. "De sterke toename van bestellingen via XML komt bovenop het succes van de webwinkel, die zestig procent van de orders binnenhaalt."
Passend
Het hoge percentage online bestellingen past bij de doelgroep van Deli XL, benadrukt Martin van Dam, directeur Marketing & E-commerce. "Voor bijvoorbeeld een restaurant is de webshop heerlijk, want zij kunnen zo dag en nacht altijd en overal eenvoudig bestellen en artikelinformatie raadplegen."
Nieuwe website
Deli XL wil nog verder groeien met haar online activiteiten en lanceert in de loop van 2009 haar nieuwe website. Daarop spelen functionaliteit en interactiviteit een grote rol.

