Acht leerlingen van hogeschool TIO Utrecht hebben een studentenbedrijf opgezet met als product de Restaurantagenda.
Dit is een online systeem ter vervanging van de papieren reserveringsagenda.
Werking
De Restaurantagenda komt op de site van het bedrijf te staan. Daar kunnen gasten d24 uur per dag een reservering plaatsen door middel van het invullen van de gewenste dag, het aantal personen, de tijd waarop zij willen arriveren en eventueel de contactgegevens en speciale wensen. Vervolgens krijgt de gast een bevestigingsbericht.
Tevens kunnen telefonische reserveringen in het systeem verwerkt worden. Ook wordt de plattegrond van het restaurant in het systeem verwerkt, zodat Restaurantagenda zelf zorgt voor de optimale bezetting van het restaurant.
Restaurants
Een aantal restaurants - waaronder Brasserie Goeie Louisa van Grand Hotel Karel V, Restaurant Blauw en Restaurant Luce in Utrecht - maakt al gebruik van het online reserveringssysteem.
"Als voordelen noemen zij dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn", aldus een woordvoerder. "Bovendien zorgt het CRM-systeem ervoor dat gasten herkend worden met hun specifieke wensen en voorkeuren, zodat de restaurants service op maat kunnen leveren."
Het CRM-systeem zorgt tevens voor een up-to-date gastenbestand en het terugdringen van eventuele no-shows.
Kosten
De kosten van Restaurantagenda bedragen vijftig euro per maand; de eerste drie maanden zijn gratis.
Meld u ook eens aan voor onze nieuwsbrief.

