De We Care Foundation ontving gisteren in Parkhotel Rotterdam de opbrengst van de eerste maar officieuze haringparty.
Het ging in totaal om een bedrag van 4389,90 euro. Dit geld werd bij elkaar gehaald doordat initiator Schmidt Zeevis uit Rotterdam het afgelopen jaar van elke verkochte haring 0,05 eurocent van de verkoopprijs opzij zette.
Haringparty's
Marcel Van Breda van Schmidt: "Het productschap geeft pas vandaag officieel goedkeuring aan de verkoop van haring en de daarmee gepaard gaande party’s. Daarom is dit initiatief zo bijzonder: het is de eerste, officieuze Hollandse haring van dit seizoen."
Schmidt ziet de middag dan ook meer als een proeverij voor relaties. Vandaag echter zullen op diverse plekken in het land officiele Haringparty's worden gehouden.
Cheque
De cheque werd overhandigd door Van Breda en Erik de Wit van het Parkhotel aan Ruud Baljé, ambassadeur van de We Care Foundation. Aanwezig waren bijna driehonderd relaties en prominenten uit de wereld van bestuur en sport. Het Parkhotel trad kosteloos als gastheer op.
We Care Foundation
De We Care Foundation zamelt geld in via de horeca en bedrijven die zich richten op foodservice. Leveranciers, producenten en groothandels worden op deze manier betrokken bij de initiatieven.
De stichting doneert de ingezamelde gelden aan goede doelen die zich gastvrij inzetten voor mensen die door sociale, economische of fysieke omstandigheden geen normale mogelijkheid hebben om te genieten van gastvrijheid.

