Bij strandpaviljoen Bries Noordwijk is donderdag 24 maart het strandseizoen van 2011 officieel geopend. Er waren ruim 500 genodigden aanwezig. Er was voor Bries gekozen omdat deze strandtent in mei 2009 opende en in 2010 de award kreeg voor Strandpaviljoen van het Jaar 2010.
Die titel wordt jaarlijks vergeven door Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Stichting Nederland Schoon en Strandnederland.nl.
Verbeteren
Eigenaren Michiel en Martijn van den Berg: "Na de eerste positieve reacties zijn we hard doorgegaan om ons product en service verder te verbeteren. Zo hebben we afgelopen zomer de cabanas geïntroduceerd en het servicepakket uitgebreid met yogalessen en massages."
"Ook gaan we inspelen op de trends van 2011 voor een verzorgd dagje strand, wat volgens ons een blijvende tendens is."
Strandpaviljoens
Het aantal strandpaviljoens is de laatste jaren in Nederland gestegen van 341 naar 369 locaties. In de afgelopen tien jaar is de gemiddelde verkoopoppervlakte per strandpaviljoen fors toegenomen. In 2000 was dit nog 92 vierkante meter, afgelopen jaar was het al 145 vierkante meter.
Dit zorgt ervoor dat de kwaliteit van het aanbod steeds beter wordt en dat er meer verscheidenheid in de formules komt. De totale omzet van
strandbedrijven is gemiddeld 199 miljoen euro per jaar.
De gemiddelde besteding per gast is gestegen van 9,30 euro naar 10 euro per persoon per bezoek. Dat blijkt allemaal uit cijfers van het Food Service Instituut Nederland.
Afbeelding
Op de afbeelding van links naar rechts: Jan Kiewiet de Jonge van Pasadena, horecaondernemer Michiel van den Berg, Gerard Joling, de burgemeester van Noordwijk Harry Groen en horecaondernemer Martijn van den Berg.

