Bistro In Petto in het Gelderse Rossum gaat als eerste Nederlandse horecazaak het Oostenrijkse koffie- en theemerk Julius Meinl schenken.
Dit Weense koffiemerk richt zich vooral op het hogere segment in de horeca. "Julius Meinl is gedurende haar bestaan altijd erg bezig geweest met de positionering van haar merk", aldus In Petto-eigenaar Bram Hoorn.
"Ze stelt bepaalde eisen aan de horecagelegenheden waar de koffie wordt geschonken. Dat Julius Meinl op de Nederlandse markt komt en wij de eerste zijn die het mogen schenken geeft een bepaald gevoel van trots."
Direct
Hoorn was al op zoek naar een nieuw koffieconcept. "We werken met een machineleverancier waarbij we diverse soorten koffie konden proeven. De vertegenwoordiger had ons op eigen initiatief de koffie van Julius Meinl laten proeven. Toen we de koffie geproefd hadden, wilden we hem direct hebben."
Aanvulling
Dat ze de eerste in Nederland zijn vindt de horecaondernemer leuk, maar het was niet direct de reden om voor het merk te kiezen. "Het servies en de koffie zijn een goede aanvulling voor ons concept. Dat Julius Meinl in Oostenrijk marktleider is, zegt ook wel iets. Bovendien bestaat het merk al honderdvijftig jaar. Beiden gegevens zorgen voor een betrouwbaar en goed verhaal achter de koffie."
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

