Branchenieuws

Pierre Wind strijdt mee tegen alcoholmisbruik

Tv-kok Pierre Wind gaat een aantal alcoholvrije drankjes voor de horeca ontwikkelen om alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen.

Dit is een onderdeel van de jongerencampagne 'Pierre kan het shaken'. Volgens Wind drinken jongeren zoveel alcohol omdat er nauwelijks een interessant aanbod van alcoholvrije alternatieven is.

Happy drinks
De energieke kok ontwikkelde daarom de zogeheten Happy drinks, zoals Kracht (rock & roll-drankjes), Love (gebaseerd op de Chinese kruidenleer), Sociaal (dranken die je samen maakt en drinkt) en Vreemd (mondsamentrekkende smaaksensaties). Tijdens de campagne worden jongeren via Mainstage uitgedaagd om de Happy drinks uit te breiden door recepten te bedenken en Wind te overtreffen in creativiteit en smaakexperimenten.

Tweede campagne
De campagne 'Pierre kan het shaken' wordt tezamen gehouden met de voor de derde keer gehouden campagne 'Voorkom alcoholschade bij uw opgroeiende kind'. Deze geeft ouders concrete tips over hoe ze de alcoholopvoeding het beste inhoud kunnen geven.

Beide campagnes worden gefinancierd door het ministerie van Jeugd en Gezin en VWS.

Drank- en Horecawet

Onlang nog gaven Koninklijke Horeca Nederland en andere partijen aan dat als de nieuwe Drank- en Horecawet zou doorgaan zoals gepland, deze in ieder geval niet zou bijdragen aan het terugbrengen van alcoholmisbruik onder jongeren.

Bron: Trimbos-instituut.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.